FAKÜLTEMİZ AKREDİTASYON ÇALIŞMALARINA HIZ VERDİ;
Tıp fakültesi Dekanlığı Akreditasyon çalışmalarına hız verdi. Dönem 1'ler için 20 Kasım, Dönem 2'ler için 18 Aralık, Dönem 3'ler için 3 Aralık ve Dönem 4-5-6 'lar için 21 Aralık günü Akreditasyon toplantıları gerçekleştirildi. Süreç paydaşları olan idari ve akademik personelinde geniş katılım gösterdiği toplantılarda üst düzey bilgilendirme hedeflendi. Toplantı açılış konuşmasını yapan Tıp Fakültesi Dekan Yardımcısı Prof. Dr. Alper Akçalı toplantının amacı ve süreç hakkında kısa bilgi verdikten sonra kürsüye Dekan Prof. Dr. Tamer Demiri’i davet etti. Konuşmalarını yapmak üzere kürsüye gelen Prof. Dr. Tamer Demir ise konuşmalarında şu hususlara değindi;
Prof. Dr. Tamer Demir konuşmasının son bölümünde Akreditasyonun Fakültelerinin vizyonu olduğunu belirtti. Bu yönde daha önceden icralar sergilediklerine ve planlamalarının devam ettiğine değinen Prof. Dr. Demir “Yol haritamızın takibinde ısrarcıyız” dedi. “Akreditasyonda ana tema iyi hekim yetiştirecek bir sistemin kurgusudur”
Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Tamer Demir yaptığı konuşmada Akreditasyonun ; Tıp eğitiminin uluslararası standartlara kavuşturulması içi eş yetkilendirmeolduğunu belirtti. Prof Dr. Demir “Akreditasyonun ana teması iyi hekim yetiştirecek bir sistemin kurgusudur” dedi.
“Temel sorun Öğrenme/Öğretme/Öğrenim ve Metodlarıdır”
Dekan Prof. Dr. Demir, “Temel sorun Öğrenme/Öğretme/Öğrenim ve Metodlarıdır. Sizlere neyi öğreteceğiz? Bu öğretileri niçin yapacağız? Öğrettiklerimiz ile yaşantınızda kalıcı olarak neyi değiştireceğiz? Davranışlarınızda, yaklaşımlarınızda ne tür değişimleri kalıcı kılacağız?
İşte bu soruların cevabı Akreditasyon aşamalarında verilecektir” dedi.
“Ezberci eğitim yerini öğrenen öğrenciye bırakmalıdır”
Disiplin temelli geleneksel eğitimden, güncel eğitime geçilmeli, ezberci eğitim yerini öğrenen öğrenciye bırakmalıdır. Öğrencide öğrenme merakı öne çıkarılmalıdır..Organ-Sistem temelli eğitimden probleme dayalı eğitime, yeterliliğe dayalı eğitime, çıktıya dayalı eğitime, topluma dayalı eğitime ve öz-yönelimli öğrenmeye evrilmelidir.” Dedi
Dekan Prof. Dr. Demir Akredite Tıp Fakültesi eğitimi sonucunda sizlerin profesyonel olmanız, sağlık savunucusu olabilmeniz, ekip üyesi olarak çalışabilmeniz, sağlık danışmanlığını ideal şekilde yapabilmeniz, bulunduğunuz yerlerde yönetici ve lider olabilmeniz, hasta ve yakınları ile iletişiminizin üst seviyede olmasını ve bilim insanı vasıflarına kavuşmanız hedeflenmektedir” dedi.
“Yönetimsel önceliğimiz M Ö E akreditasyonudur”
Farkındalık oluşturmak ve ilerleyen zamanlarda ortak paydalarda birleşmek adına düzenlenen bu toplantıya katılımlarından dolayı katılım gösteren öğrenci, idari ve Akademik personele teşekkürlerini ileten Prof. Dr. Demir öğrencilere seslenirken “Herşeyin sizler için yapıldığını gördüğünüzü düşünüyor, daha çağdaş dünya normlarında bir tıp eğitimi hayalimizle bu kutlu yolda, tüm paydaşlarımıza başarılar diliyorum.” Sözleri ile konuşmasını bitirdi.
Dekan Prof. Dr. Tamer Demir’in ardından Akreditasyon süreci ile ilgili geniş bilgi vermek üzere kürsüye Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyelerinden Prof. Dr. Ayşen Melek AYTUĞ KOŞAN Akreditasyonun geniş tanımları, Türkiye’de ki Akreditasyon süreçleri, UTEAK (Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyon Kurulu) Akreditasyon standartları, Bu süreçte öğrencilerin önemi, sürece katkıların neler olabileceği hakkında geniş bilgi verdi.
Eğitim Komisyonu Başkanı Prof. Dr. Mesut Abdulkerim Ünsal ise Akreditasyona ilişkin Tıp Fakültemizde yapılan çalışmalar gelinen aşamalar ve planlar hakkında konuşma yaptı.