Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Tıp Fakültesi

Kalp Damar Cerrahisi Anabilim Dalı'ndan Bir İlk Daha...
106-uxws-1.jpg

Türk Kalp ve  Damar Cerrahisi Derneği'nin verdiği destek ile Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Deneysel Araştırma Merkezi'nde (ÇOMÜDAM) bulunan Kalp ve Damar Cerrahisi  Eğitim ve Araştırma Laboratuvarında, Anjiografi Simülasyon Eğitimi gerçekleştirildi. Gerçeği aratmayan hasta senaryoları ve damar tıkanıklıkları üzerinde uygulamaların yapıldığı eğitime Kalp ve Damar Cerrahisi, Kardiyoloji ve Radyoloji Anabilim Dallarından öğretim üyeleri ve asistanları katıldı. Eğitim sürecinde Koroner, karotis ve periferik anjiyografi ile stent uygulamaları için pratik girişimler yapıldı. Kalp ve Damar Cerrahisi Anabilim Dalı Başkanı Prof.Dr.Mustafa SAÇAR simülasyon eğitimin oldukça faydalı geçtiğini ve bu eğitimlerin asistan eğitim süreci için  çok yararlı olduğunu söyledi.


Prof.Dr. SAÇAR anjiografi simülasyonu için "Anjiografi, kalp ve damar hastalıklarının tanı ve tedavi sürecinde önemli yeri olan bir yaklaşımdır. Bu işlemlerin kabul edilebilir bir risk oranı ile yapılması için alınan yoğun eğitimler ve tecrübe çok önemlidir. Kendi eğitimlerimiz ve asistanlarımızın yetişmeleri için teknolojinin bize sunduğu bu imkanlardan faydalanmamız şarttır. Derneğimize ve bu eğitimin sponsorluğunu üstlenen Bayer firmasına katkıları için çok teşekkür ederim" dedi.

Kalp ve damar cerrahisi Anabilim Dalı olarak daha önce de Perfüzyon eğitim simülasyon laboratuvarını kurduklarını belirten Dr. SAÇAR "Hem önlisans, hem de yüksek lisans öğrencilerimize uygulamalı eğitimleri verdiğimiz bu laboratuvarımız ülkemizde bu alanda önemli adımlardan biri olmuştur. ÇOMÜDAM çatısı altında bizlere bu uygulama alanlarını sağlayan, laboratuvarımızın kuruluşunda ve sonrasında desteğini esirgemeyen sayın Rektörümüz Prof.Dr. Sedat LAÇİNER Hocama da teşekkür ederim. Aldığımız bu destekler öğrenci ve asistanlarımızın eğitimleri için bizim motivasyon kaynağımız olmaktadır. Insan sağlığı gibi hassas bir alanda hizmet verecek olan bireylerin yetiştirilmesi ve sorumluluk bilincinin aşılanması için bu tür "gerçekçi" eğitim ortamlarının eğitim sürecinde daha yoğun olarak kullanılması gerekmektedir" dedi.

Haberin fotoğrafları için tıklayınız...